neděle 23. března 2014

První jarní víkend

Tak začalo i astronomické jaro. První jarní den, jarní kvítka, jarní keře... Kvetou sedmikrásky, ladoňky, zlatice. Chystá se magnolie... Jarní sluníčko, tak laskající tváře i nahé paže.... Rozesmáté děti, prostovlasé, na kole, na kolečkových bruslích, s míčem... Jarní déšť, zavlažující, konejšící vyprahlou zemi... Je to prostě nádhera.

První jarní víkend byl opravdu jarní - v sobotu bylo nádherně, slunečno, jasno, teplo. V neděli naopak pošmourno, pršavo.



Už mi bylo smutno po šicím stroji a látkách. A protože nejdřív povinnost - tak jsem ušila tři bloky na novou klubovou deku.










Šlo mi to sice po tak dlouhé době jako psovi pastva, hodně času mi zabralo povídání s kamarádkami, ale za dopoledne jsem je ušila...












Deka bude podle knihy Lisy Bergene Kouzelný patchwork. Každá členka klubu ušije pár bloků, a za chvíli bude deka hotová...












A jako klíčí další klubová deka, klíčí mi i za okny a na terase ve skleníčku první semínka - rajčátka, slunečnice, skočec, lilek, salát, afrikány, jiřinky...












Jenom paprikám se nechce - musela jsem je vysít ještě jednou. V nejhorším budu muset koupit pár sazenic...












Při pošmourné neděli děti upekly perník - hrnkový, rychlý, jednoduchý. Takový pánský - byl to jediný moučník, který uměl upéct i manžel. Poprvé ho pekl, když jsem se vrátila s Tomíkem z porodnice:-) Připravte si hrnky, pojedeme z kopce... V míse smícháme 2 hrnky polohrubé mouky, 1 hrnek cukru, 1 lžíci kakaa a 1 prášek do perníku (nebo 1 prášek do pečiva a 2 lžičky perníkového koření). Pak přidáme 1 vajíčko, 2 lžíce marmelády (my dáváme takovou, která nám zrovna moc nejede, dneska třeba mirabelková povidla), 1 hrnek mléka a 1/2 hrnku oleje. Vše promícháme a nalijeme do vymazaného a vysypaného pekáčku. Po upečení a částečném vychladnutí můžeme natřít polevou ze zakysané smetany s grankem. Zuzanka navrch ještě udělala čárky čokoládovou polevou a protáhla je naštorc párátkem. Než jsem našla fotoaparát, chybělo víc jak půlka pekáče...



No, a co dělat, když venku prší? Přece hrát hry! Dneska to byl Carcassonne - jako jasně, přiznávám, prohrála jsem. Ale když oni dva mrňousi se proti mně spolčili! Hahaha. Bylo to super. Určitě si musíme zase někdy zahrát (a já musím včas domluvit alianci s některým z protihráčů).





Krásné jaro, ať už slunečné, nebo pršavé, všem!

6 komentářů:

  1. Pěkně Ti to roste Jani. Mě zatim vylezly jen okurky a ve skleníku salát a kedlubny. Papriky už nepěstuju, vždycky máme pidi plod na pidi rostlince:-)) Rajčata kupuju, v tom zahradnictví je mají přece jen hezčí než já:-))
    Deka se pěkně rýsuje!
    A jinak jsi měla prima den:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajko, děkuji za milá slova. Ad papriky - zjistila jsem, že musíme pěstovat ty pro pole, ale dávám je také do kýblů k baráku k jižní straně jako rajčata. Když je dám na záhon, tak dopadnu jako ty - jedna pidirostlinka s pidi paprikou, která než dozraje, tak se ještě zkazí. Výborná byla odrůda Hamík - malé, oranžové. To byly první papriky, kterých jsme měli na jedné rostlince spoustu - jsou malé, určené pro děti, tuším od Sema. Slaďounké, děti je jako malé milovaly.
      Ad rajčata - my jsme velcí experimentátoři, takže letos máme vyseto asi osm druhů:-)) Balkonové, rybízové, paprikové, hruštičkové, kečupové, býčí srdce, ananasové, San Marzano a ještě nějaké tam tuším je. Jo, už vím - Šejk. Tak devět:-) Tolik druhů sazenic nekoupím:-) U nás je rajčat obrovská spotřeba, a hlavně musím nadělat spoustu zavařených na zimu - loňská nám už dochází, budu muset začít kupovat... Rajská polévka a omáčka na všechny způsoby je u nás minimálně jednou týdně.
      Krásný den, a ať se vám na zahrádce i ve skleníku daří.

      Vymazat
  2. Jani, moc krásné! Klubová deka bude parádní. Je to takový jednoduchý vzor, který ale celé dece dá to správné kouzlo. Bude krásná! No a perník... děkuji moc za sdílení receptu :) No, na naši pidi zahrádku se už toho moc bohužel nevejde, ale zasela jsem ředkvičky :) :) Tak uvidíme, co z nich bude :) Jani, měj krásné dny! Jola

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jolanko, děkuji za milá slova. Až mne překvapilo, jak deka vypadá hezky... Už se nemůžu dočkat, až dodají bloky i ostatní členky klubu. Také bych přivítala pidizahrádku, ale naše latifundie vyžadují vysoké nasazení:-)

      Vymazat
  3. A pak, že Tě zahrada nebaví! :-)
    Deka je parádní, já si teď dám od šití zase pauzu :-) Carcassonne hrajeme s klukem rádi! Však máme i dvě rozšíření...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivi, klíčím ráda, pak už to jde se mnou z kopce. Nejméně ráda mám pletí a sekání trávníku.
      Také máme ke Carcassonu dvě rozšíření - tuším draka a princeznu, a to druhé teď z hlavy nevím, myslím, že katedrály.

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře! Jsou pro mne moc důležité. Jana

25.12.2022

 Krásné a poklidné vánoční svátky všem! U nás rochu ve zmatcích, trochu v nemoci, ale i tak jsme si Štědrý den s dětmi užili dle možností. S...