úterý 2. dubna 2013

Frivolitky - společný projekt

Před lety jsem se zamilovala do frivolitek.To je taková tak krajka z uzlíčků, ze kterých se formují obloučky a smyčky. Vypadá nádherně, je úžasná do kapsy, a děti vám jí tak snadno nerozmotají - párat jde opravdu velmi těžce, snazší je chybu prostě vystřihnout a udělat znovu.

Velmi se mi zalíbily vzory od Jana Stawasze. Tento pán (ano, i páni vytváří krajky!) se frivolitkám intenzivně věnuje a vydal o nich i několik knih. Samozřejmě, že mi to nedalo a některé vlastním. A nejsem v naší zemi sama.

Proto jsme se se stejně zapálenými fanynkami této techniky domluvily, že jednu jeho dečku uvážeme téměř všechny. A ve stejném časovém plánu. Abychom se mohly navzájem podporovat, zkušenější radit méně zkušeným, a na konci jsme se všechny těšily vlastní frivolitkovou dečkou.

Úkolem na duben je vybrat přízi a uvázat první řadu.

Vybrala jsem si bílou a zelenkavou přízi značky Maxi. Jde o 100% bavlnu. Víc vám o ní neřeknu - už nemám etiketu. Uvidím, pro jakou variantu se nakonec rozhodnu - zda čistě bílou, nebo zda bílo-zelenkavou... Líbily by se mi obě, ale to bych časově nedala...














Vyzkoušela jsem si práci se vzorem - zatím čistě bílá varianta - ta asi bude "pracovní a zkušební", dvoubarevná verze bude finální. Uvidím, jak to bude vypadat dál...


4 komentáře:

  1. To bude krásné! Už teď je to jemňoučké, čisťoučké...

    OdpovědětVymazat
  2. Jani, to je tak něžné!!! Moc krásné!!

    A mimochodem: Zuzanka ti roste do krásy!!! V kroji vypadá opravdu parádně :) Aby příští rok nebylo víc takových děvčat. Bylo by to náhodou moc super! :)

    Měj se moc krásně, Jola

    OdpovědětVymazat
  3. Krásná práce, je to perfektní!
    Ajka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře! Jsou pro mne moc důležité. Jana

25.12.2022

 Krásné a poklidné vánoční svátky všem! U nás rochu ve zmatcích, trochu v nemoci, ale i tak jsme si Štědrý den s dětmi užili dle možností. S...