pátek 1. února 2013

Vánoce v lednu


V letošním roce bych chtěla dokončit několik svých kostlivců, UFOnů, či jak sami věcem dlouhodobě rozdělaným a nedokončeným říkáte. A protože jsem si dlouho nemohla vybrat (ano, mám jich hodně, na můj vkus příliš hodně - nemám totiž v povaze nechávat nedodělané věci, ale nějak se ten život během posledních x-let zašmodrchal a zapletl, že se jich tu několik ve skříni objevilo), tak jsem to vzala pěkně popořádku. A jako první je v mých plánech dlouhodobě uváděn tento:

Vánoční podložka/ubrus od firmy Dimensions - Skater's Village.

Moc jsem se kdysi na tento ubrus těšila. Když dorazil konečně z e-bay, byla jsem přešťastná. Radost trochu ztlumilo  zjištění, že je látka na jednom místě proříznutá, pravděpodobně z výroby, protože sada byla originálně zatavená.... Ale s tím jsem se už vyrovnala - jsem rozhodnutá látku uříznout a nastavit v druhé polovině látkou s vánočním vzorem, stejnou, kterou bych chtěla celou deku olemovat.

Takže první problém vyřešen. Druhý byl náročnější. Samozřejmě, aby celá deka pod vánoční stromeček měla dostatečný průměr, vyšívá se na aidu s obrovskými čtverci. Obrovskými, protože já mám ráda aidu 18ct, a toto je 11ct. Nemám ráda velké křížky. Nerada vyšívám více jak dvěma vlákny, a tady musím občas vyšívat i šesti! A nakonec mne ani nebaví vyšívat šesti odstíny jedné barvy po jednom-dvou křížcích, když ten efekt ani není vidět. Fakt není. To bylo velké zklamání.... Tento problém asi nevyřeším, to prostě musím přetrpět.

A třetí a poslední problém - jak na takový kusanec látky, těžké a neskladné, vyšívat. Zkoušela jsem jenom v ruce, ale to křížky nejsou tak pěkné. Zkoušela jsem vyšívat na bubínku, ale vzhledem k velkým křížkům jsem udělala pár křížků a byla jsem mimo bubínek. Zkoušela jsem vyšívat na rámu, a přebytečnou látku si po straně srolovat - ale bylo to na místě srolované látky příliš široké a látka nešla pořádně vypnout. Nakonec jsem narolovala látku pouze na spodní tyč a vršek látky nechala přepadat přes vrchní tyč rámu. Látku jsem vypnuta a uchytila na horní tyč rámu klipsami. Potud fajn. Sice to nebylo ideálně vypnuté, ale vyšívat se dalo. Tedy skoro... Rám totiž přepadal, a já byla nucena si ho přidržovat jednou rukou. Pak ale člověk mohl vyšívat jen jednou rukou, a já jsem zvyklá vyšívat na rámu oběma rukama. Takže vždy jsem vydržela vyšívat chvíli, než mne vztek, že se rám stále převažuje, donutil vyšívání odložit do kouta a dělat, že tam není. Ale letos jsem na to konečně přišla! Přivázala jsem rám ke stojnám. Na jednom konci na pevno, na jednom konci mám smyčku, kterou v případě, že potřebuji zapošít z rubu, vyháknu a rám můžu otočit a zapošít. Funguje to super! Konečně vyšívám bez zbytečného rozčilování. Jen ještě zvažuji, že místo smyčky přivážu kroužek na klíče - určitě se mi nevyvlékne ze stojny a bude se snadněji navlékat na tyčku. Jakmile budeme doma zdraví a já budu moci jet do krámu, hned si ho koupím. Už se těším...

Jak jsem psala, byli jsme tento týden doma nemocní. Tedy nejdřív Zuzka, potom i já. Synek je zdravý jako řípa, ten asi onemocní příští týden... Snad ne. Takže jsem se mohla v klidu zamyslet nad úpravou rámu, ale i kus vyšít. Takto jsem postoupila za tento týden...

3 komentáře:

  1. Podložka bude nádherná a už vidím, že se blížíš do finále!

    OdpovědětVymazat
  2. Jani, ta výšivka je nádherná!!! Úžasný motiv! Mějte se krásně a hodně zdravíčka :) J.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře! Jsou pro mne moc důležité. Jana

25.12.2022

 Krásné a poklidné vánoční svátky všem! U nás rochu ve zmatcích, trochu v nemoci, ale i tak jsme si Štědrý den s dětmi užili dle možností. S...