pondělí 31. prosince 2012

Domácí zahrada

V zimě toho ani doma moc nekvete.

Zuzanka dostala k narozeninám brambořík, ale ten nás asi (opět) opustí. Nějak je neumíme pěstovat...

Od bratra dostala dvoubarevnou africkou fialku, která ale už odkvetla. Tak doufám, že brzy znovu rozkvete a já jí budu moci vyfotografovat.

I vánoční kaktusy už odkvetly....

Ale pomalu nám rozkvétají orchideje. Zatím vykvetla Zuzance a Tomíkovi. Asi proto, že nebyly stěhované jako ty moje, které se kvůli stromečku musely přesunout z obývacího pokoje do nevytápěné ložnice... Tak jsou trošku pozadu. Ale už vyhánějí květní stvoly. Hurá!



Tato něžně růžová je Zuzčina. Dostala jí před pěti lety, kvete několikrát do roka a vždy vydrží kvést hooodně dlouho. Zuzanka jí miluje. Orchidejka jí nejvíce kvetla, když měla období vodovek - zalévala jí vodou z kelímku, ve kterém prala štětce. To kvetla opravdu jak o život (asi jí o něj fakt šlo...).










 Tmavší nafialovělá je Tomova. Míval úplně tmavě fialovou, ale ta bohužel byla napadena červci, a nevydržela. Byl z toho moc smutný, tak jsem mu obratem koupila jinou. Akorát už není tak tmavá... Ale nevadí, je z ní i tak nadšený. Je také zachráněná - vyhnilo jí srdíčko, ale statečně pustila nový střed těsně pod stávajícími listy. Roste mu dobře a kvete také hodně. Tomášek obhajuje zalévání vodou z kelímku na zuby:-))


















Od kamarádky jsem před časem dostala umírající orchidejku. Měla skoro všechny kořeny uhnilé, listy gumové, povislé. Vypadalo to, že nepřežije. Ale je to bojovnice. Na šlahounu od květů udělala malou rostlinku. Sice jí ze středu vyrazil další květní stvol, takže mladá rostlinka asi nepřežije, ale nevadí. Narostly jí nové silné zdravé kořeny a pustila i nový list.





Přidat popisek















1 komentář:

  1. "Vodovková" orchidejka mě pobavila :-) Mě teď žádná potvora nekvete a ani se k tomu nechystá Brambořík vydrží pouze v chladu, takže ho ber jako krátkodobou rostlinku.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře! Jsou pro mne moc důležité. Jana

25.12.2022

 Krásné a poklidné vánoční svátky všem! U nás rochu ve zmatcích, trochu v nemoci, ale i tak jsme si Štědrý den s dětmi užili dle možností. S...