čtvrtek 1. března 2012

1. března 2012

Měsíc únor se překulil, i když byl o den delší. Začal březen. Příroda se probouzí a těší se na sluníčko. Sousedovic fenka hárá, a náš pětiletý pes konečně přišel na to, co to znamená. Ptáci zpívají od rána, a náš andulák se je snaží překřičet. Takže máme veselo venku i vevnitř:-)



Děti se vrátily z jarních prázdnin. Nadšené z lyžování, bruslení, výletování. Bohužel si s sebou přivezly i dárek, který si mohly odpustit - virozu. V úterý se probudily obě děti s vysokou horečkou, naštěstí dnes, tj. ve čtvrtek už vypadají o dost lépe. Moc času na vytváření úžasných děl jsem neměla, ale aspoň ve volných chvilkách jsem motala frivolitky.



Minulý týden jsem stihla jít s kamarádkou Ivankou na výborné kafíčko. Před ním byla taková malá epizodka s nakupováním látek u Mráze na Letné. Jela jsem tam s přesvědčením, že nic nekoupím. Ale nedalo se odolat... Ivanka ukazovala jednu, druhou, třetí látku, a já nakonec podlehla. Dcerka si přeje předělat pokojík - opustila svou léta oblíbenou růžovou a zbláznila se do modré. Tak jsem jí slíbila modro-růžovou kombinaci - třeba se ještě někdy bude chtít k růžové vrátit. A navíc - najednou předělat celý pokoj, včetně doplňků, není žádná legrace. No a pro radost jsem si koupila ještě další dvě barvičky - však ty puntíčky jsou takové úžasně veselé a sladké... Nemám pravdu? Ale příště si dobře rozmyslím, jestli někam s Ivčou půjdu. Ne, dělám si legraci, klidně půjdu hned zítra:-)) 





O víkendu se vrátily děti, a protože byly sice sportovně saturované, ale měly vyráběcí abstinenční příznaky, vytáhla jsem pět let starou krabičku se zbytky Fima, a děti si zkusily vyrábět ozdobené lžičky. Tedy, bolely mne prsty, jak jsem se snažila přemluvit hmotu ztuhlou na kámen, aby byla měkká a vláčná a šla vyválet. Nakonec se relativně podařilo. Děti to moc bavilo, už jsme museli objednat další... Tak snad ty nové nebudou tak tvrdé...  Doufám.







Pro Ivanku, duši moji dobrou, jsem dokončila záložku. Mám z ní radost - udělala jsem jí v jarních barvách, tak snad se jí s jarem bude hodit a líbit. Chtěla jsem, aby i v případě, že je venku ošklivo, jí svítila sluníčkově do jejích dnů i nocí.








Záložka je free z webu http://www.free-tatting.com. Vypracovaná je dvěma barvami české perlovky - oranžovou a melírovanou žlutou.










A když už jsem pozorovala to probouzející se jaro, pustila jsem se do velikonočních dekorací. Vajíčkové závěsy jsou vypracované z české perlovky podle časopisu Anna. Mám jich ještě o pár víc. Chtěla bych je vzít na jarní trh, aby někomu, kdo neumí frivolitky, udělaly radost a přinesly do domova trochu sluníčka.





7 komentářů:

  1. Jo, puntíky jsou "in" :-) Také je ráda kombinuji do šitých výrobků.

    To frivolitkování... to mi fakt hlava nebere. "Vajíčka" jsou krásná!

    OdpovědětVymazat
  2. Záložka bude moje :-) Však já je sbírám a stále používám, ale tu Tvoji rozhodně nebudu dávat do knížek, to by byla škoda! Je nádherná, opravdu jarní...
    Jak jsi ještě mohla stihnout ufrivolitkovat (krásné slovo, že) vajíčka? Jsou také moc pěkná, ostatně jako vše, na co sáhneš.
    Ad látky - dneska jsem tam byla znovu a dokoupila další puntíky... Mám puntíkovou úchylku :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, Ivanko, kdybych mohla, tak tam jedu pro další punťata taky.... Tak snad příště...

      Vymazat
    2. Mohu přenechat, já je koupila jen tak, bylo mi líto je tam za tu cenu nechat :-) Krom toho se tam stavím i příští čtvrtek :-) Už aby mi ta škola skončila :-))

      Vymazat
  3. No tie látky sú diagnoza ale sú super,určite z nich vytvoríš niečo pekné

    OdpovědětVymazat
  4. ..až se uvidíme jednou osobně,tak nejdřív tě pozdravím a pak si najdu tu ručprčkovou vrtuli na tvém těle, ty tryskofrivolitkářko :-)...moc pěkný a takový množství,dereš mě :-P

    OdpovědětVymazat
  5. Až se uvidíme, tak ti věnuju ze svého sysliště tmavě modré puntíky na světle modrém podkladu. (Jakou taky já můžu mít barvu, že... :-)) Je to letitá, zděděná látka a já si s ní nevím rady. Budu ráda, pokud u tebe udělá lepší kariéru než u mě na nějakých zádíčkách v artu. :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře! Jsou pro mne moc důležité. Jana

25.12.2022

 Krásné a poklidné vánoční svátky všem! U nás rochu ve zmatcích, trochu v nemoci, ale i tak jsme si Štědrý den s dětmi užili dle možností. S...